Dutch Owl #2

Een paar maanden geleden verscheen deel 1 van Dutch Owl, dus tijd voor een tweede deel over onze Nederlandse Wednesday-fan Jeffrey uit Rotherham. Er gebeurt van alles in en rondom de club, terwijl Dutch Owl zelf ook niet stil zit. Hij zit tegenwoordig in de t-shirt business en is dankzij zijn grote Nederlandse vlag ondertussen een kleine beroemdheid aan het worden in Sheffield.

Bevalt het nog altijd in Rotherham?

Het is hier nog altijd fantastisch. heb alleen heel veel problemen gehad met mijn school. Ik zou op een woensdag moeten beginnen en kreeg twee dagen van tevoren te horen dat ik niet kon beginnen omdat ze geen funding kregen. Ik ben toen zeker 2/3 weken bezig geweest met dingen regelen en stressen. Maar uiteindelijk is dankzij mijn manager die me met alles heeft geholpen. Dus ik zit nu ook ongeveer een jaar aan mijn school vast. Heb het tegenwoordig ook erg druk met werken op het kinderdagverblijf.

Ik hoorde dat je ook in een fanelftal van Sheffield Wednesday speelt. Hoe gaat het daarmee?

Dat gaat goed. We zijn een team dat is geformeerd uit leden van het forum OwlsOnline. We hebben al een aantal keer gespeeld en op 13 november staat voor ons dé wedstrijd op het programma. Dan gaan tegen een ander team van een forum spelen: OwlsAlive. De eer van de Wednesday-fora staat daarbij op het spel.

Bazenteam. OwlsOnline FC, met onze DutchOwl in het midden naast de cultkeeper.

Vorig jaar heb je enkele andere stadions bezocht. Is dat er dit seizoen ook al van gekomen?

Nee, buiten Wednesday heb ik geen andere clubs meer bezocht dit seizoen. Ik heb wel het plan om nog een keer naar Doncaster Rovers te gaan. Donnie is na Wednesday wel een van mijn favoriete clubs hier. Ze spelen erg leuk voetbal. Heerlijk aanvallend en ze zijn wat mij betreft ook kandidaten voor de play-offs. Ik zal daar nog wel een paar potjes gaan kijken dit seizoen.

Ben je al wel eens naar een uitpot van The Owls geweest?

Helaas is dat er nog niet van gekomen. Ik had in de planning staan om op vier december mee te gaan naar Swindon Town, maar dat gaat misschien niet meer door omdat ik dan misschien een etentje heb met mijn collega’s. Het plan was ook om op die dag als sinterklaas verkleed te gaan. Zo kunnen de Engelsen meteen kennis maken met een Nederlandse traditie.

Ik vernam dat je tegenwoordig in de t-shirts business zit. Wat voor shirts zijn dat en wil je dat gaan uitbreiden?

Mijn eerste was er eentje om keeper Nicky Weaver te eren. Dankzij zijn reddingen wonnen we na penalty’s van Chesterfield. Het geld wat ik hiermee verdien gaat naar wedstrijdtickets voor het stiefzoontje van een collega van mij. Hij heeft Wednesday nog nooit zien winnen, dus hopen dat we dat wel doen bij de matches waar ik hem mee naartoe neem. Ik heb nog meer designs in de planning de komende tijd. Voortaan maak ik maar elf shirts zodat ze allemaal limited zijn.

Het "Weaver Saves" shirt dat Dutch Owl heeft laten drukken.

Ik zag je vlag op footballculture. Wat vinden de andere Owls eigenlijk van die vlag? Krijg je er wel eens opmerkingen of vragen over?

Ik neem mijn spandoek iedere thuiswedstrijd mee. Ik heb hem zelf gemaakt, maar mijn oma heeft alles netjes vast gestikt. Mijn spandoek is niet alleen op Footballculture geweest, maar ook op Sky Sports bij het programma “Take It Like a Fan”. Daarna begon ik hier een kleine beroemdheid te worden en er waren zelfs fans die met me op de foto wilde gaan.

Hoe gaat het eigenlijk met The Owls zelf? Ze begonnen goed, zakten in en lijken nu de draad weer op te pakken. Hoe is het voetbal eigenlijk, want daar hoor ik nogal veel commentaar over?

We zijn tegenwoordig weer een beetje beter aan het spelen. We hebben een paar bagger wedstrijden gehad, maar daar komen we nu weer een beetje boven op. Zelf denk ik dat het probleem in de speelstijl van de manager zit. Hij wil alles veel te defensief doen. Heel soms wisselt hij aanvallend en dan zie je ineens dat we best wel kunnen voetballen. Over de investeringen weet ik nu ook niet veel meer. De twee miljoen die we zouden krijgen zijn zover ik weet nog steeds niet binnen en er is nog niets anders geregeld. Later we hopen dat we snel iets binnen krijgen anders ziet het er heel somber uit en gaan we Pompey achterna.

Geef een reactie

