Key Dates 2011/2012

Leve de Football League! Die organisatie maakte deze week al bekend welke data ik voor komende seizoen met potlood in mijn agenda moet schrijven. Dat soort dingen zie ik graag. Ze hebben onder andere bekend gemaakt dat op 17 juni de nieuwe fixtures bekend gemaakt worden. Dat worden weer productieve uren op het werk, zodra die bekend zijn. Daarnaast zijn alle ronde’s in de Carling Cup en Verfbeker bekend en wanneer het seizoen begint en eindigt, altijd handig. Hieronder een overzicht daarvan.

Het seizoen 2011/2012 begint met de traditionele bekendmaking van de fixtures. Ook dit jaar is dat weer op 17 juni. Een vrijdag, dus een goede reden om vrij te nemen en een lang weekend te vieren om het speelschema eens goed uit te pluizen. Het seizoen zelf start op 6 augustus. Tenminste, de Football League. De kans is groot dat de Premier League pas een week later start. Dit jaar een wedstrijd op 31 december, iets wat ik nog nooit heb gevinckt. Ik heb dus alweer een reden om de verplichtingen hier achter me te laten en lekker naar Engeland te gaan met de feestdagen. Op 2 januari is er dan alweer een speelronde. Een goed middel tegen de nieuwjaarsblues.

De belangrijke data:

17/06: Fixtureday

06/08: Start van de Football League

26/12: Boxing Day

31/12: Speelronde Football League

02/01: Speelronde Football League

25/03: Finale Johnstone’s Paint Trophy

29/04: Laatste speelronde Championship

05/05: Laatste speelronde League One & Two

19/05: Play-Off finale Championship

26/05: Play-Off finale League One

27/05: Play-Off finale League Two

Carling Cup:

08/08: Eerste ronde

22/08: Tweede ronde

19/09: Derde ronde

24/10: Vierde ronde

28/11: Kwartfinale

09/01: Halve finale (heenwedstrijd)

23/01: Halve finale (terugwedstrijd)

26/02: Finale

Plaats een reactie