Doingthe116 update

Een van de bedoelingen van dit blog was om te laten weten wat er allemaal voor plannen zijn met de site en qua tripjes. Dat is er wat bij ingeschoten, maar ik ga vanaf nu proberen iedere maand (of tweemaandelijks) een korte update te geven. Bij deze de oktober-editie.

Doing the 116

Op de oersite gaat alles z’n gangetje. De komende dagen zullen de verslagen van Queen of the South en Kilmarnock verschijnen. Daarnaast zal voor eind deze maand natuurlijk het verslag over Crystal Palace v Millwall worden geplaatst. Zoals jullie hebben kunnen zien heb ik voortaan een statistiekenblokje toegevoegd. De bedoeling was om dat met terugwerkende kracht te doen, maar dat gaat een langere tijd duren dan verwacht. Er zit namelijk meer werk in dan ik had gedacht. Het is natuurlijk geen haastklus, dus ik verwacht niet dat ik het binnen een jaar af ga hebben. Deze maand zal overigens het zesde deel van “Derby Fever” verschijnen. Ik ben al vrij ver met het schrijven van dat artikel, maar moet nog een paar mensen interviewen voordat ik het kan plaatsen.

Blogging FC

Verhalen voor mijn blog bepaal ik meestal niet lang van te voren. Wat wel in de planning staat voor de komende maand is een stukje over de FA Cup finale van Palace, aangezien ik daar naartoe ga. Misschien komt er ook nog een artikel over de Holmesdale Fanatics, de ultra’s van Crystal Palace. Op zich is dat geen bekend fenomeen in Engeland, dus ik ben daar wel benieuwd naar waarom zij juist wel ultra’s hebben. Zeker is dat er een stuk over Claudio Canniga’s tijd in Dundee komt. Tien jaar geleden tekende hij voor Dundee, maar al die topaankopen zorgden ervoor dat The Dees bijna failliet gingen. Nu staan ze wederom op wankelen. Voor de rest ben ik natuurlijk erg benieuwd naar de avonturen van Dutch Owl, dus ik hoop daar ook nog een stukje over te tikken.

Naar het beloofde land

Qua tripjes is het een erg rustige maand. Alleen Crystal Palace v Millwall staat op het programma. Een leuke derby en Selhurst Park is een van de twee Londense League grounds die ik nog niet heb gevinckt. Ik kijk er dus erg naar uit. Daarna ga ik pas eind november weer een keer op vincktrip. Ik hoop dus dat ik vinckdroogte ga overleven. Ondertussen ben ik al wat naar de tweede seizoenshelft aan het kijken om te kijken wat daar allemaal leuk is. Komende zaterdag start de verkoop van kaartjes voor Bournemouth v Southampton (die pas in maart! is). Ik hoop dat het gaat lukken met die tickets. Daarnaast staat natuurlijk de Devon derby tussen Exeter en Plymouth met dikke rode stift in de agenda. Inderdaad, het leven kan soms zwaar zijn.

3 Reacties op “Doingthe116 update

  1. Mag ik vragen welke “derby” dat is? Ik hoop stiekem op de Old Firm.

  2. Brrrrr, ultra’s in Engeland. Je hebt er overigens meer dan alleen die van Palace. Bij York bijvoorbeeld en zo zullen er nog wel meer zijn.

  3. @ René: Nee, het is de Miners’ Strike derby tussen Chesterfield en Mansfield. De Old Firm komt ooit nog wel eens, maar voorlopig nog niet.

    @Jens: Ja, je hebt ze ook bij Accrington. Ik ben er zelf ook niet echt kapot van, maar ben erg benieuwd wat de reden is geweest voor die Palace-fans om een ultra-beweging te starten.

Geef een reactie

