De Woensdagfoto: MIIIIIIIIIIIIIIIIILLLLLLLLLLLLLLLLL

Hierboven een foto van de oude Den van Millwall. Van 1910 tot en met 1993 was dit een van de meest gevreesde stadions van de UK. Niet eens zozeer vanwege het goede voetbal daar, maar omdat de hooligans van The Lions nogal een graag op de vuist wilde gaan met de tegenstander. Het is dankzij die reputatie dat de club overal bekend is. Successen heeft Millwall namelijk nooit gehaald. De club speelde in haar hele historie slechts twee seizoenen op het hoogste niveau (in 1989 en 1990). Van afgelopen 14 jaar kwam de club er zelfs 9 uit op het derde niveau, waaronder de laatste vier seizoenen. Sinds dit jaar in de club terug in The Championship. Vooraf werd de club gezien als een van de grootste kandidaten voor degradatie, maar de mannen van Kenny Jackett verbazen tot nu toe iedereen. De eerste pot werd met 0-3 gewonnen van Bristol City en luidde het einde van Steve Coppell in. Midweeks werd er in Wycombe gewonnen, zodat The Lions door zijn in de League Cup, waarin in de volgende ronde Middlesbrough wacht. Afgelopen zaterdag volgde opnieuw een grote overwinning. Het vorig jaar nog in de Premier League acterende Hull City werd met 4-0 aan de kant geschoven. Millwall staat daardoor op plek één in de competitie en is met QPR de enige club met twee overwinningen. Het is nog erg vroeg dag, maar zal de nieuwe Den net zoals de oude voetbal op het hoogste niveau gaan zien? Het zou een beloning zijn voor het gevoerde beleid van de club en daar mag de focus ook wel eens op, dan op die eeuwige clichémannetjes die hooligans zijn.

4 Reacties op “De Woensdagfoto: MIIIIIIIIIIIIIIIIILLLLLLLLLLLLLLLLL

  1. William van Holsteijn

    Ik ben in dat oude stadion ooit eens geweest, voor groundhoppers is-was dat een must. Geweldige fraaie tribunes en terraces, leuk om dat toen eens terug te zien toen Millwall in de 1st league speelde.
    Ben daar 2 jaar geleden teruggeweest en werd daar niet vrolijk van, huizen ipv iets van historie aan deze plek.
    Heb toen nog een foto gemaakt zoals hierboven, maar dan van de huidige situatie. De nieuwe Den, die 200 m verderop staat, is een stadion die geen enkele uitstraling heeft. Alleen de omgeving is pauper, dat geeft nog iets terug van vervlogen tijden. Van het verleden kan je niet leven, maar dit contrast vond ik bizar.

    • Daar ben ik toch wel jaloers op. Samen met Roker Park is dit het stadion dat ik het liefste had gezien als ik terug kon in de tijd. Ik wist trouwens niet dat de nieuwe Den slechts 200 meter verderop was gebouwd, ik dacht altijd dat het verder was. Jammer dat er niets van terug te zien is, anders was ik er graag een keertje langsgegaan.

  2. Ik dacht eerlijk gezegd ook dat het verder lag, ik heb altijd begrepen dat het oude stadion zelfs aan de andere kant van de Thames lag, op de plek waar nu Canary Wharf is verrezen. Ik vind dat Joris eigenlijk een nader onderzoek moet instellen om dit vraagstuk op te lossen😉

    PS: Baseball Ground (Derby Co.) mocht er ook zijn !

  3. Hier een foto van de oude en de nieuwe ligging: http://www.millwall-history.co.uk/Moving1.jpg

    Ligt inderdaad erg dicht bij elkaar.

Geef een reactie

